بازگشت 1400 پناهنده سوری از اردن و لبنان طی 24 ساعت گذشته  
کد خبر: 3840160
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱

بازگشت 1400 پناهنده سوری از اردن و لبنان طی 24 ساعت گذشته  

گروه بین‌الملل ــ مرکز روسی آشتی بین احزاب درگیر در سوریه، از بازگشت بیش از 1400 پناهنده سوری به کشورشان طی 24 ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «المنار»، این مرکز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: طی 24 ساعت گذشته، بیش از 1400 پناهنده سوری از اردن و لبنان به کشورشان بازگشتند.
 
در این اطلاعیه آمده است: 420 نفر از این پناهندگان که 126 نفر از آنها زن و 215 نفر کودک بودند از طریق گذرگاه‌های لبنان و 982 نفر از جمله 295 زن و 501 کودک، از طریق گذرگاه‌های اردن راهی کشورشان شدند.
 
از سوی دیگر، روسیه طی 24 ساعت گذشته، در دو مرحله اقدام به ارسال کالاهای ضروری و مواد غذایی به نیازمندان سوری کرد که در مرحله نخست، 500 بسته مواد غذایی به وزنی حدود 2.47 تن، بین ساکنان شهر حلب و در مرحله دوم، 750 بسته مواد غذایی بین ساکنان ریف دمشق تقسیم شد.
 
جمعیت سوریه پیش از آغاز بحران ۲۳,۵ میلیون اعلام شده بود که با یورش گروه‌های تروریستی به این کشور و طی این سال‌ها، نزدیک به ۱۲ میلیون نفر از آنان آواره شهرهای مختلف این کشور و کشورهای ترکیه، مصر، لبنان، اردن و همچنین اروپا شدند.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان پیش‌تر اعلام کرده بود که از آغاز بحران سوریه تاکنون، تعداد آوارگان سوری که به کشورهای ترکیه، لبنان، اردن،‌ عراق و مصر پناه برده‌اند از ۵ میلیون نفر فراتر رفته است.

بر این اساس، اکنون با توجه به بازگشت ثبات و امنیت به سوریه، شمار زیادی از آوارگان سوری به صورت داوطلبانه خواستار بازگشت به کشورشان بوده و منتظر فراهم شدن ساز و کار قانونی این امر هستند.

انتهای پیام
 
captcha